Heb je met je onderneming een stand op een beurs of congres weten te bemachtigen? Zorg er voor dat er een koffiebar aanwezig is! Een koffiebar op locatie is de ideale manier om nieuwe klanten of investeerders binnen te halen op beurzen en congressen. In dit artikel ga ik je uitleggen waarom.
Koffie maakt ons blij
Iedereen heeft een andere reden om blij op te staan elke ochtend maar voor de koffieliefhebbers is dat er maar 1, een lekker kopje koffie. En de koffieliefhebbers zijn met veel, 80% van de Nederlanders drinkt namelijk wel eens een kopje koffie. De gedachte, de geur en smaak van koffie heeft een positief effect op ons humeur en geluksgevoel. Maar wat is hier nou eigenlijk de reden van?
Ten eerste is koffie rijk aan chemicaliën die een belangrijke rol spelen bij het onderhouden van onze algehele gezondheid zoals Niacin, Trigonelline en 2-Ethylphenol. Chemicaliën en vitamines die onder meer celvernieuwing stimuleren en beschermen tegen hersenschade. Koffie heeft dus gezondheidsvoordelen, maar waar komt dat geluksgevoel nou vandaan?
Simpel gezegd komt dit doordat de slaap veroorzakende chemicaliën genaamd adenosine in je lichaam worden geblokt door de cafeïne, wat voorkomt dat je slaperig wordt. Dit zorgt ervoor dat je alert blijft wanneer je koffie drinkt. Omdat de adenosine geblokt is heeft het lichaam geen andere keuze dan zijn eigen stimulerende middelen vrij te geven, namelijk dopamine. De chemicaliën die ons een feel-good ervaring geven. Van een kopje koffie krijg je dus echt een geluksgevoel.
Hoe koffie je onderneming kan helpen
Wanneer jij een lekker kopje aanbiedt, door een professionele barista klaar gemaakt, zal de eventueel toekomstige klant jouw stand en onderneming onderbewust met dit geluksgevoel herinneren. Tevens biedt het je de ruimte voor een langer gesprek. Als mensen iets te doen hebben (koffie drinken) zullen zij minder snel geneigd zijn door te willen naar een volgende stand. Als je dan ook nog is op een leuke en effectieve manier je bedrijf kan promoten dan heb je binnen de kortste keren een boel nieuwe klanten. Tevens zijn mensen sneller eerder geneigd ergens ja op te zeggen wanneer zij in een goede bui zijn, met een kopje koffie dus. En een koffiebar op locatie is niet alleen een goed idee op beurzen of congressen, denk bijvoorbeeld ook aan open dagen of events.
Ben je op zoek naar een koffiebar op locatie? Of wil jij een barista inhuren? Neem dan een kijkje op Shake-It. Want buiten het feit dat Nederlands warm lopen voor een bakje koffie keren wij de hand ook niet om voor een professioneel gemaakte cocktail. Dit kan op (netwerk)borrels een leuk alternatief zijn.